MALÁ KNIHA O VELKÉM ZLOZVYKU-8
Za
co jiní dostávají nejvyšší tresty,
tabákovým producentům prochází. Co
více, jejich výrobky jsou dotovány jako
zemědělské plodiny!
Čeho se tabákový
průmysl obává nejvíce?
Pravdivých
informací (nikoliv alibistických deklarací) o
skutečných účincích tabákových
drog v médiích.
Kudy dál?
Celé
dvacáté století je pod vládou tabákových
impérií. V roce 1980 byl zveřejněn rekord, kdy na
propagaci tabákových výrobků bylo vynaloženo
ve světě více než 2 miliardy dolarů!
Jak ale
propagovat produkt, který nemá jediný kladný
účinek pro společnost, ani kuřáka, jak propagovat
smrtící drogu, jak ji uchránit od státních
institucí, které by měly ochraňovat zdraví
občanů?
Jak ochránit tento druh podnikání
před státními úřady, které mají
dbát na ochranu zdraví lidu, na ochranu
spotřebitele?
Jak to zařídit, aby cigarety dále
mohly ležet na pultech každých potravin a vědci a lékaři
se mohli jen bezmocně trápit a řešit zlomky z důsledků
tabákové pandemie?
Šamanské kouření,
tabákové iniciační rituály
Akutní
otrava nikotinem je šamanskou cestou k vyvolání transu
a posedlosti duchy. K tomu používají jihoameričtí
šamani různé aplikační formy. Tabák žvýkají,
pijí tabákovou šťávu, či sirup, vtírají
si tabákovou pastu, aplikují tabákové
klystýry, šňupají a samozřejmě tabák
kouří.
Kupříkladu šamani z Guayany si berou
při jednom iniciačním sezení velmi silná
cigára, vylisovanou tabákovou šťávu, tabákový
prášek a popíjí řídkou tabákovou
kaši.
Šamani od Orinoka ve Venezuele zase vykouří
pět nebo šest 90 cm dlouhých cigaret. Takové množství
nikotinu působí také akutní otravu nikotinem,
která u nezkušených uživatelů může vést k
okamžitému těžkému poškozením zdraví
až k smrti. Mnoho z adeptů šamanství toto rituální
zasvěcování tabákem nepřežije.
Během
iniciace se novici šamanství přivádějí až k
bezvědomí, hodiny trvajícím záchvatům
mdloby, konvulzním záškubům a stavům blízkým
smrti.
Tím dokazují sobě i komunitě, že
"ovládají" síly překonávající
smrt.
Účinky takto extrémně vysokých
dávek tabáku jsou značně odlišné od účinků
při běžném kouření. Tito šamani se vyznačují
hrdelním a tmavě zabarveným zpěvným hlasem.
Stejně tak šamani věří, že žvýkáním
tabáku si v hrdle utváří bručení
čmeláka, řev jaguára nebo dunění hromu, které
jim dodává na autoritě a vážnosti.
Stejně
jako je šamanským čekatelům změněn hlas, dostávají
při iniciaci "nové" oči s vizionářskými
schopnostmi. Potom slouží jako věštci a proroci. Tento
efekt posilují tak, že si kapou do očí tabákovou
šťávu.
Obzvláště významný je
pro ně účinek ve "zlepšení viditelnosti"
v noci. Nejedná se o nic jiného než o poruchu
vidění, takzvanou tabákovou amblyopii. Dnes už je
prokázáno, že jedním z možných důsledků
i mírného tabakizmu je šedý zákal